Защо е по-добре да учим дистанционно?
Дистанционното обучение е един много по-удобен и съвременен вариант на получаване на необходимите знания по каквито и да било дисциплини. В последните години то се практикува все по-често и хората го предпочитат пред добре познатото ни обучение в училища и класни стаи.
Като всяка новост, този вид преподаване има много повече предимства и съвременните, модерни хора ги откриват и се възползват от тях. Очевидните плюсове, които има са че не е нужно да ходите никъде, да губите излишно време и пари, когато може да се включите онлайн в някой курс и да научите всичко, което ви е необходимо.
Някои хора казват, че предпочитат традиционния начин на обучение заради физическия контакт с другите ученици и преподавателите. Честно казано, това не може да се причисли като някакъв плюс на редовното обучение защото контакт с преподавателя и другите ученици съществува и при дистанционното онлайн обучение в реално време, а и понякога е много по-добре да не си в контакт с големи групи хора.
Ето какво имам впредвид:
Напоследък усилено се говори за т. нар. „свински грип”. Това е нов вирус, за който се смята че е мутация на свински, птичи и човешки грип. Болестта тръгва от Мексико, като се предава по въздушно капков път от човек на човек. Болестта причинява смърт на над 100 души в Мексико. Постепенно се откриват нови случаи на вируса в САЩ и дори в Европа. Интересното е че при заболелите пациенти в щатите болестта преминава много по-леко и те постепенно се възстановяват, а в Мексико болеста има летален изход.
В последните дни се появиха и случаи в Европа - Германия, Австрия, Испания и Шотландия, а във Франция има няколко души които се изследват за опасния грип, тъй като проявяват симптомите след завръщането си от Мексико.
Заради епидемията в Мексико са затворени училища, библиотеки и музеи. Непрестанно се апелира към хората да избягват големи масови събирания и контакти с много хора. Населението в цялата страна се движи с предпазни маски.
Симптомите на свинския грип се проявяват като обикновен грип – висока температура, главоболие, зачервяване на очите, треска, хрема и кашлица.
Един от сериозно притеснителните факти е, че грипът засяга хора в разцвета на силите им – между 20 и 50 години. Това може да определи заразата като пандемия, защото сезонния грип, който се появява всяка година засяга и е смъртоносен обикновено възрастните хора и децата са с по-отслабена имунна система, а случая със свинския грип не е така.
Според данни на Световната Здравна Организация лекарства против опасния грип все още няма, но най-големите фармацевтични компании работят усилено за разработването на ваксина срещу щама. Засега хората, които проявяват симпомите на грипа се третират с медикаменти срещу познати вирусни заболявания.
Световната Здравна Организация е предупредила всички страни по света да следят за появата на характерните за свинския грип симптоми и такива на пневмония в населението.
Засега се твърди, че в нашата страна не са се появили случаи на заболяването и не сме пряко засегнати от болестта, но и не бива да се подценява възможността за бързото й разпространение по въздушно капков път между хората. А и в съвременния и динамичен свят в който живеем е много лесно да се пътува и в ситуация като тази това се оказва опасно, още повече че щама засяга хората, които са в най-активните си години, които пътуват много и се срещат с много и различни хора.
Тук се намесва интерактивния начин на живот. Съществувайки опасността от избухване на световна епидемия, много хора ще предпочетат да общуват чрез Интернет. С развитието на технологията това е възможно, като се избягва прекия физически контакт и в същото време можеш да се видиш и да общуваш с други хора. Изучаването на чужди езици също е едно от основните неща, с които се занимават младите и активни хора, ето защо дистанционното онлайн обучение ще ви даде възможността да учите и едновременно с това да избягвате близкия контакт с възможни преносители на смъртоносния щам. Това е едно от хилядите предимства на новия, интерактивен метод както на комуникация, така и на личностно усъвършенстване, чрез обучение.
неделя, 21 юни 2009 г.
вторник, 16 юни 2009 г.
Задълбочено езиково обучение
Задълбочено езиково обучение
Езиковото задълбочаване е метод на обучение по втори език. За разлика от другите курсове за обучение, където езикът е просто учебен предмет, езиковото задълбочаване използва изучавания език като инструмент който завладява учениците и ги потапя в неговата същност.
Класните занимания, като математика, социални дейности, история, или извънкласните – готвене, и различни всекидневни задачи са включени в програмата за изучаване на втори език.
Днешните програми за езиково задълбочаване се базират на подобни програми стартирани за пръв път в Канада през 1960г. Тогава средния приход на англоговорящите семейства, стимулира експериментален проект за по-задълбочено изучаване на френски език. Програмата дава възможност на децата да се запознаят в подробности с културата и традициите на френскоговорящите канадци.
Обучаващите правят разлика между задълбоченото изучаване на езика и реалното потапяне в него. В първия случай група ученици изучават втория език задълбочено, използвайки програмата за задълбочено изучаване на чужд език. Във втория случай в класа има двама души, които изучават чужд език, който е майчин за останалите от класа, т.е. те са поставени в чуждоезична среда и само така научават езика.
Новата форма на езиково обучение наречена Интернационална езикова програма, разкрива нови възможности, като “потапя” обучаваните от различни страни в средата на езика, който изучават. Изцяло се пренебрегват стандартните аспекти в езиковото обучение то е с напълно практическа насоченост.
Поддръжниците на тази теория вярват, че изучаването на чужд език в страна, където той не се употребява не е ефективно и не дава нужните резултати.
Съдържание
• Видове
. възраст
. обхват
• Качество на метода
• Вижте още
• Литература
Видове
Много такива програми се появяват откакто стартира първата в Канада. Категорийте за задълбочено изучаване на чужд език могат да се категоризират в зависимост от възрастта на учениците и обхвата на програмата.
Възраст
• Ранно задълбочаване: когато при деца, изучаващи езика са на 5 или 6 години.
• Средно ниво: когато учениците са на възраст 9 – 10 години.
• Късно задълбочаване: при него учениците са на възраст между 11 – 14 години.
Обхват
• При пълното “потапяне” в езика, почти 100% от занятията се провеждат на чужд език. Предметите се преподават на него, и самото изучаване на езика е застъпeно в цялата програма на обучение. Целта е, ученикът да научи перфектно езика и да овладее предметите преподавани на този език, както и да разбира и уважава културата на другите. Този вид програми, обикновено е последователен, с постепенно натрупване на материала, продължителен, професионално ориентиран и представлява част от цяла образователна система. При този вид езиково обучение дори е възможно изучавания език да стане първи чужд език за ученика (такъв, който той владее в най-голяма степен).
• При частичното “потапяне”, около половината от часовете се преподават и изучават на чуждия език. Целта му е учениците да овладеят езика на високо ниво (дори и малко по-слабо от това на пълното “потапяне”), да изучат предметите преподавани на този език, и да развият у себе си разбиране и уважение към другите култури.
• При двойното “потапяне” се състои в изучаване на два или повече езика. Половината от класа говори перфектно един език, той е техен майчин език, а другата част владее друг език – техен майчин. Часовете се разделят на половина и се преподава и на двата езика. По този начин учениците се насърчават и си помагат един на друг и накрая овладяват и двата езика. Целите са подобни на тези на гореспоменатите програми. Също така съотношението между двете групи ученици може да има значение върху обучението.
• В задоволителното ниво на изучаване на чужд език в началните училища, около 50% от уроците се изучават на чуждия език, като през това време се учи и езика, като учебен предмет. Целите на тази програма са езика да се овладее на високо ниво в слушането, говоренето, четенето и писането. Да се използва като средство за възприемане на чуждоезични умения, и разбиране на чуждите култури.
• Понякога в задоволителното ниво на изучаване на чуждия език в началните училища, езика се учи в 15% от часовете, като едновременно с това се преподава и като предмет. Целите на тази програма са да се достигне добро овладяване на слушането и говоренето, както и да се развие уважение и разбиране на другите култури.
• В програмите за чуждоезиково обучение, чрез практическо приложение се прилагат чести сесии за кратък период от време и/или кратки и чести сесии през дълъг период от време. Часовете почти винаги се провеждат на първия език. Само от един до пет процента от часовете се състоят от примери на един или няколко езика, и/или изучаването на съответния език. Целите на тази програма са да се развие интереса към чуждите езици и събуждане на желание за изучаване на чуждия език в бъдеще. Да се научат основни думи, фрази, на един или няколко чужди езика, да се развие умение за слушане и разбиране, както и ясна представа за културата на другите народи. Обикновено тази програма не е продължителна.
Качество на метода
Бейкър открива, че повече от 1000 обучения са били извършени, използвайки точно този метод за задълбочено изучаване на езика в Канада. Тези обучения ни дават богата информация за ефективността на метода и основа за много проучвания.
• В ранното задълбочено чуждоезиково обучение учениците “изоставят” някои езикови части от своя език (четене, писане, пунктуация) за няколко години. Но след като овладеят тези умения на чуждия език, наваксват с тях на своя майчин.
• Този вид обучение няма никакви негативни последици върху майчиния език на учениците.
• Учениците достигат високо ниво в пасивното владеене на езика (слушане и четене) по втория чужд език до 11 годишна възраст.
• Учениците завършили ранното задълбочено езиково обучение са много по-успешни в упражненията за слушане и четене, отколкото учениците, обучени по метода на частичното или късното “потапяне” в езика.
• Програмите за задълбочено езиково обучение нямат никакви негативни ефекти върху познавателното развитие на учениците.
• В началото (в първите години) едноезичните ученици се справят по-добре в сферата на науката и математиката, но не след дълго учениците, които практикуват задълбочените чуждоезикови методи на обучение много бързо наваксват с тях и много често започват да работят по-добре от връстниците си.
Езиковото задълбочаване е метод на обучение по втори език. За разлика от другите курсове за обучение, където езикът е просто учебен предмет, езиковото задълбочаване използва изучавания език като инструмент който завладява учениците и ги потапя в неговата същност.
Класните занимания, като математика, социални дейности, история, или извънкласните – готвене, и различни всекидневни задачи са включени в програмата за изучаване на втори език.
Днешните програми за езиково задълбочаване се базират на подобни програми стартирани за пръв път в Канада през 1960г. Тогава средния приход на англоговорящите семейства, стимулира експериментален проект за по-задълбочено изучаване на френски език. Програмата дава възможност на децата да се запознаят в подробности с културата и традициите на френскоговорящите канадци.
Обучаващите правят разлика между задълбоченото изучаване на езика и реалното потапяне в него. В първия случай група ученици изучават втория език задълбочено, използвайки програмата за задълбочено изучаване на чужд език. Във втория случай в класа има двама души, които изучават чужд език, който е майчин за останалите от класа, т.е. те са поставени в чуждоезична среда и само така научават езика.
Новата форма на езиково обучение наречена Интернационална езикова програма, разкрива нови възможности, като “потапя” обучаваните от различни страни в средата на езика, който изучават. Изцяло се пренебрегват стандартните аспекти в езиковото обучение то е с напълно практическа насоченост.
Поддръжниците на тази теория вярват, че изучаването на чужд език в страна, където той не се употребява не е ефективно и не дава нужните резултати.
Съдържание
• Видове
. възраст
. обхват
• Качество на метода
• Вижте още
• Литература
Видове
Много такива програми се появяват откакто стартира първата в Канада. Категорийте за задълбочено изучаване на чужд език могат да се категоризират в зависимост от възрастта на учениците и обхвата на програмата.
Възраст
• Ранно задълбочаване: когато при деца, изучаващи езика са на 5 или 6 години.
• Средно ниво: когато учениците са на възраст 9 – 10 години.
• Късно задълбочаване: при него учениците са на възраст между 11 – 14 години.
Обхват
• При пълното “потапяне” в езика, почти 100% от занятията се провеждат на чужд език. Предметите се преподават на него, и самото изучаване на езика е застъпeно в цялата програма на обучение. Целта е, ученикът да научи перфектно езика и да овладее предметите преподавани на този език, както и да разбира и уважава културата на другите. Този вид програми, обикновено е последователен, с постепенно натрупване на материала, продължителен, професионално ориентиран и представлява част от цяла образователна система. При този вид езиково обучение дори е възможно изучавания език да стане първи чужд език за ученика (такъв, който той владее в най-голяма степен).
• При частичното “потапяне”, около половината от часовете се преподават и изучават на чуждия език. Целта му е учениците да овладеят езика на високо ниво (дори и малко по-слабо от това на пълното “потапяне”), да изучат предметите преподавани на този език, и да развият у себе си разбиране и уважение към другите култури.
• При двойното “потапяне” се състои в изучаване на два или повече езика. Половината от класа говори перфектно един език, той е техен майчин език, а другата част владее друг език – техен майчин. Часовете се разделят на половина и се преподава и на двата езика. По този начин учениците се насърчават и си помагат един на друг и накрая овладяват и двата езика. Целите са подобни на тези на гореспоменатите програми. Също така съотношението между двете групи ученици може да има значение върху обучението.
• В задоволителното ниво на изучаване на чужд език в началните училища, около 50% от уроците се изучават на чуждия език, като през това време се учи и езика, като учебен предмет. Целите на тази програма са езика да се овладее на високо ниво в слушането, говоренето, четенето и писането. Да се използва като средство за възприемане на чуждоезични умения, и разбиране на чуждите култури.
• Понякога в задоволителното ниво на изучаване на чуждия език в началните училища, езика се учи в 15% от часовете, като едновременно с това се преподава и като предмет. Целите на тази програма са да се достигне добро овладяване на слушането и говоренето, както и да се развие уважение и разбиране на другите култури.
• В програмите за чуждоезиково обучение, чрез практическо приложение се прилагат чести сесии за кратък период от време и/или кратки и чести сесии през дълъг период от време. Часовете почти винаги се провеждат на първия език. Само от един до пет процента от часовете се състоят от примери на един или няколко езика, и/или изучаването на съответния език. Целите на тази програма са да се развие интереса към чуждите езици и събуждане на желание за изучаване на чуждия език в бъдеще. Да се научат основни думи, фрази, на един или няколко чужди езика, да се развие умение за слушане и разбиране, както и ясна представа за културата на другите народи. Обикновено тази програма не е продължителна.
Качество на метода
Бейкър открива, че повече от 1000 обучения са били извършени, използвайки точно този метод за задълбочено изучаване на езика в Канада. Тези обучения ни дават богата информация за ефективността на метода и основа за много проучвания.
• В ранното задълбочено чуждоезиково обучение учениците “изоставят” някои езикови части от своя език (четене, писане, пунктуация) за няколко години. Но след като овладеят тези умения на чуждия език, наваксват с тях на своя майчин.
• Този вид обучение няма никакви негативни последици върху майчиния език на учениците.
• Учениците достигат високо ниво в пасивното владеене на езика (слушане и четене) по втория чужд език до 11 годишна възраст.
• Учениците завършили ранното задълбочено езиково обучение са много по-успешни в упражненията за слушане и четене, отколкото учениците, обучени по метода на частичното или късното “потапяне” в езика.
• Програмите за задълбочено езиково обучение нямат никакви негативни ефекти върху познавателното развитие на учениците.
• В началото (в първите години) едноезичните ученици се справят по-добре в сферата на науката и математиката, но не след дълго учениците, които практикуват задълбочените чуждоезикови методи на обучение много бързо наваксват с тях и много често започват да работят по-добре от връстниците си.
петък, 6 март 2009 г.
С кои учебници и материали научих английският език
С кои учебници и материали научих английският език
Трудно се учи чужд език, когато не сме в страна, където хората около нас говорят на майчиния си език.
И все пак не е невъзможно! Стига само да попаднем на добри преподаватели и учебни материали.
Един от най-добрите учебници за нас българите е “Английски език за българи” ( English for Bulgarians ). Хубавото е, че в него се прави аналог с нашия език и така по-лесно възприемаме нещата и най-вече по-гъвкаво ги прилагаме в практиката.
Учебникът може да бъде закупен с аудио касети или пък дискове, на които са записани уроците. Почти задължително е да ги имаме, ако искаме да се занимава ме с обучението си сами. И все пак, добре е преди това да сме придобили необходимата смелост и увереност, че сме способни да възприемем правилно написаното. Така че, препоръчително е да сме взели по-рано някакви уроци при добър преподавател.
Когато учим езикът, би трябвало да наблягаме еднакво добре както на четенe (reading), така и на говорене (speaking), слушане (listening), писане (writing ) и естествено граматиката.
Не се опитвайте първоначално да възприемете 100% от материала. Не знам дали е възможно! Всяко нещо изисква време и когато наученото от нас улегне в главите ни, ще можем да преценим къде са пропуските ни. Слушайте аудио записите колкото си може по-често. Разбира се, всичко е индивидуално и зависи от това каква памет е по-силно развита у нас. Ако слуховата памет е по-добра, а зрителната е слаба – безсмислено е да прилагаме супер усилия в заучаването на думи и текстове от учебника и тетрадката. И все пак каквато и да е системата ни, с която ще се обучаваме, труд трябва да се положи и да се стараем максимално точно и цялостно да възприемаме уроците си.
Макар и добре да е обяснена граматиката в споменатия по-горе учебник, не бихте могли да я прилагате на практика, ако не сте правили достатъчно упражнения.
Много добра е граматиката на Дейв Уилис и Джон Райт – “ Основна английска граматика”.
Всеки урок обяснява някаква част от граматиката, след което се правят упражнения именно в тази част. Дори когато ни се струва, че сме разбрали граматиката, упражненията трябва да бъдат направени. Единствено така ще постигнем онзи момент, когато ще говорим граматически правилно английският език, така сякаш сме добри шофьори на автомобил и всяко наше действие не е съпроводено с голямо обмисляне или страх.
В интернет пространството също се предлагат много качествени системи за обучение на чужди езици. Измисля ни са какви ли не програми за обучение.
Koral English Dictionary например е речник в който думите освен че могат да бъдат преведени, също така могат да бъдат и чути как точно се произнасят. Което е доста важно, за да се научим да говорим точно и разбираемо.
“ Learn to speak English” е друга програма с уроци на английски език. В нея се говори изцяло на английски език.
Само на английски са уроците и в програмата “Rosseta Stone”. С нея по една и съща схема могат да се изучават 27 езика. Дори и за начинаещи е лесно да се научи езикът, тъй като във формата на игри се появяват картинки, които съответстват на онова което ни се говори.
И накрая искам да кажа, че каквито и помагала да изберете за изучаването на английския език, никога няма да разберете какво сте научили, ако не се опитвате да прилагате наученото в практиката.
Говорете при всяка възможност, която ви се отдаде. Било то с чужденци или пък с приятели които разбират езика. Не оставяйте знанията ви да бъдат пасивни.
Ако не можете да намерите англо-говорещи около вас, с които да обменяте знанията си, търсете сайтове като този, където хората наистина се стремят да ви помогнат при изучаването на чуждите езици.
Трудно се учи чужд език, когато не сме в страна, където хората около нас говорят на майчиния си език.
И все пак не е невъзможно! Стига само да попаднем на добри преподаватели и учебни материали.
Един от най-добрите учебници за нас българите е “Английски език за българи” ( English for Bulgarians ). Хубавото е, че в него се прави аналог с нашия език и така по-лесно възприемаме нещата и най-вече по-гъвкаво ги прилагаме в практиката.
Учебникът може да бъде закупен с аудио касети или пък дискове, на които са записани уроците. Почти задължително е да ги имаме, ако искаме да се занимава ме с обучението си сами. И все пак, добре е преди това да сме придобили необходимата смелост и увереност, че сме способни да възприемем правилно написаното. Така че, препоръчително е да сме взели по-рано някакви уроци при добър преподавател.
Когато учим езикът, би трябвало да наблягаме еднакво добре както на четенe (reading), така и на говорене (speaking), слушане (listening), писане (writing ) и естествено граматиката.
Не се опитвайте първоначално да възприемете 100% от материала. Не знам дали е възможно! Всяко нещо изисква време и когато наученото от нас улегне в главите ни, ще можем да преценим къде са пропуските ни. Слушайте аудио записите колкото си може по-често. Разбира се, всичко е индивидуално и зависи от това каква памет е по-силно развита у нас. Ако слуховата памет е по-добра, а зрителната е слаба – безсмислено е да прилагаме супер усилия в заучаването на думи и текстове от учебника и тетрадката. И все пак каквато и да е системата ни, с която ще се обучаваме, труд трябва да се положи и да се стараем максимално точно и цялостно да възприемаме уроците си.
Макар и добре да е обяснена граматиката в споменатия по-горе учебник, не бихте могли да я прилагате на практика, ако не сте правили достатъчно упражнения.
Много добра е граматиката на Дейв Уилис и Джон Райт – “ Основна английска граматика”.
Всеки урок обяснява някаква част от граматиката, след което се правят упражнения именно в тази част. Дори когато ни се струва, че сме разбрали граматиката, упражненията трябва да бъдат направени. Единствено така ще постигнем онзи момент, когато ще говорим граматически правилно английският език, така сякаш сме добри шофьори на автомобил и всяко наше действие не е съпроводено с голямо обмисляне или страх.
В интернет пространството също се предлагат много качествени системи за обучение на чужди езици. Измисля ни са какви ли не програми за обучение.
Koral English Dictionary например е речник в който думите освен че могат да бъдат преведени, също така могат да бъдат и чути как точно се произнасят. Което е доста важно, за да се научим да говорим точно и разбираемо.
“ Learn to speak English” е друга програма с уроци на английски език. В нея се говори изцяло на английски език.
Само на английски са уроците и в програмата “Rosseta Stone”. С нея по една и съща схема могат да се изучават 27 езика. Дори и за начинаещи е лесно да се научи езикът, тъй като във формата на игри се появяват картинки, които съответстват на онова което ни се говори.
И накрая искам да кажа, че каквито и помагала да изберете за изучаването на английския език, никога няма да разберете какво сте научили, ако не се опитвате да прилагате наученото в практиката.
Говорете при всяка възможност, която ви се отдаде. Било то с чужденци или пък с приятели които разбират езика. Не оставяйте знанията ви да бъдат пасивни.
Ако не можете да намерите англо-говорещи около вас, с които да обменяте знанията си, търсете сайтове като този, където хората наистина се стремят да ви помогнат при изучаването на чуждите езици.
Етикети:
английски език,
говорене,
писане,
преподавател,
слушане,
уроци,
учебници
Абонамент за:
Публикации (Atom)