Задълбочено езиково обучение
Езиковото задълбочаване е метод на обучение по втори език. За разлика от другите курсове за обучение, където езикът е просто учебен предмет, езиковото задълбочаване използва изучавания език като инструмент който завладява учениците и ги потапя в неговата същност.
Класните занимания, като математика, социални дейности, история, или извънкласните – готвене, и различни всекидневни задачи са включени в програмата за изучаване на втори език.
Днешните програми за езиково задълбочаване се базират на подобни програми стартирани за пръв път в Канада през 1960г. Тогава средния приход на англоговорящите семейства, стимулира експериментален проект за по-задълбочено изучаване на френски език. Програмата дава възможност на децата да се запознаят в подробности с културата и традициите на френскоговорящите канадци.
Обучаващите правят разлика между задълбоченото изучаване на езика и реалното потапяне в него. В първия случай група ученици изучават втория език задълбочено, използвайки програмата за задълбочено изучаване на чужд език. Във втория случай в класа има двама души, които изучават чужд език, който е майчин за останалите от класа, т.е. те са поставени в чуждоезична среда и само така научават езика.
Новата форма на езиково обучение наречена Интернационална езикова програма, разкрива нови възможности, като “потапя” обучаваните от различни страни в средата на езика, който изучават. Изцяло се пренебрегват стандартните аспекти в езиковото обучение то е с напълно практическа насоченост.
Поддръжниците на тази теория вярват, че изучаването на чужд език в страна, където той не се употребява не е ефективно и не дава нужните резултати.
Съдържание
• Видове
. възраст
. обхват
• Качество на метода
• Вижте още
• Литература
Видове
Много такива програми се появяват откакто стартира първата в Канада. Категорийте за задълбочено изучаване на чужд език могат да се категоризират в зависимост от възрастта на учениците и обхвата на програмата.
Възраст
• Ранно задълбочаване: когато при деца, изучаващи езика са на 5 или 6 години.
• Средно ниво: когато учениците са на възраст 9 – 10 години.
• Късно задълбочаване: при него учениците са на възраст между 11 – 14 години.
Обхват
• При пълното “потапяне” в езика, почти 100% от занятията се провеждат на чужд език. Предметите се преподават на него, и самото изучаване на езика е застъпeно в цялата програма на обучение. Целта е, ученикът да научи перфектно езика и да овладее предметите преподавани на този език, както и да разбира и уважава културата на другите. Този вид програми, обикновено е последователен, с постепенно натрупване на материала, продължителен, професионално ориентиран и представлява част от цяла образователна система. При този вид езиково обучение дори е възможно изучавания език да стане първи чужд език за ученика (такъв, който той владее в най-голяма степен).
• При частичното “потапяне”, около половината от часовете се преподават и изучават на чуждия език. Целта му е учениците да овладеят езика на високо ниво (дори и малко по-слабо от това на пълното “потапяне”), да изучат предметите преподавани на този език, и да развият у себе си разбиране и уважение към другите култури.
• При двойното “потапяне” се състои в изучаване на два или повече езика. Половината от класа говори перфектно един език, той е техен майчин език, а другата част владее друг език – техен майчин. Часовете се разделят на половина и се преподава и на двата езика. По този начин учениците се насърчават и си помагат един на друг и накрая овладяват и двата езика. Целите са подобни на тези на гореспоменатите програми. Също така съотношението между двете групи ученици може да има значение върху обучението.
• В задоволителното ниво на изучаване на чужд език в началните училища, около 50% от уроците се изучават на чуждия език, като през това време се учи и езика, като учебен предмет. Целите на тази програма са езика да се овладее на високо ниво в слушането, говоренето, четенето и писането. Да се използва като средство за възприемане на чуждоезични умения, и разбиране на чуждите култури.
• Понякога в задоволителното ниво на изучаване на чуждия език в началните училища, езика се учи в 15% от часовете, като едновременно с това се преподава и като предмет. Целите на тази програма са да се достигне добро овладяване на слушането и говоренето, както и да се развие уважение и разбиране на другите култури.
• В програмите за чуждоезиково обучение, чрез практическо приложение се прилагат чести сесии за кратък период от време и/или кратки и чести сесии през дълъг период от време. Часовете почти винаги се провеждат на първия език. Само от един до пет процента от часовете се състоят от примери на един или няколко езика, и/или изучаването на съответния език. Целите на тази програма са да се развие интереса към чуждите езици и събуждане на желание за изучаване на чуждия език в бъдеще. Да се научат основни думи, фрази, на един или няколко чужди езика, да се развие умение за слушане и разбиране, както и ясна представа за културата на другите народи. Обикновено тази програма не е продължителна.
Качество на метода
Бейкър открива, че повече от 1000 обучения са били извършени, използвайки точно този метод за задълбочено изучаване на езика в Канада. Тези обучения ни дават богата информация за ефективността на метода и основа за много проучвания.
• В ранното задълбочено чуждоезиково обучение учениците “изоставят” някои езикови части от своя език (четене, писане, пунктуация) за няколко години. Но след като овладеят тези умения на чуждия език, наваксват с тях на своя майчин.
• Този вид обучение няма никакви негативни последици върху майчиния език на учениците.
• Учениците достигат високо ниво в пасивното владеене на езика (слушане и четене) по втория чужд език до 11 годишна възраст.
• Учениците завършили ранното задълбочено езиково обучение са много по-успешни в упражненията за слушане и четене, отколкото учениците, обучени по метода на частичното или късното “потапяне” в езика.
• Програмите за задълбочено езиково обучение нямат никакви негативни ефекти върху познавателното развитие на учениците.
• В началото (в първите години) едноезичните ученици се справят по-добре в сферата на науката и математиката, но не след дълго учениците, които практикуват задълбочените чуждоезикови методи на обучение много бързо наваксват с тях и много често започват да работят по-добре от връстниците си.
вторник, 16 юни 2009 г.
петък, 6 март 2009 г.
С кои учебници и материали научих английският език
С кои учебници и материали научих английският език
Трудно се учи чужд език, когато не сме в страна, където хората около нас говорят на майчиния си език.
И все пак не е невъзможно! Стига само да попаднем на добри преподаватели и учебни материали.
Един от най-добрите учебници за нас българите е “Английски език за българи” ( English for Bulgarians ). Хубавото е, че в него се прави аналог с нашия език и така по-лесно възприемаме нещата и най-вече по-гъвкаво ги прилагаме в практиката.
Учебникът може да бъде закупен с аудио касети или пък дискове, на които са записани уроците. Почти задължително е да ги имаме, ако искаме да се занимава ме с обучението си сами. И все пак, добре е преди това да сме придобили необходимата смелост и увереност, че сме способни да възприемем правилно написаното. Така че, препоръчително е да сме взели по-рано някакви уроци при добър преподавател.
Когато учим езикът, би трябвало да наблягаме еднакво добре както на четенe (reading), така и на говорене (speaking), слушане (listening), писане (writing ) и естествено граматиката.
Не се опитвайте първоначално да възприемете 100% от материала. Не знам дали е възможно! Всяко нещо изисква време и когато наученото от нас улегне в главите ни, ще можем да преценим къде са пропуските ни. Слушайте аудио записите колкото си може по-често. Разбира се, всичко е индивидуално и зависи от това каква памет е по-силно развита у нас. Ако слуховата памет е по-добра, а зрителната е слаба – безсмислено е да прилагаме супер усилия в заучаването на думи и текстове от учебника и тетрадката. И все пак каквато и да е системата ни, с която ще се обучаваме, труд трябва да се положи и да се стараем максимално точно и цялостно да възприемаме уроците си.
Макар и добре да е обяснена граматиката в споменатия по-горе учебник, не бихте могли да я прилагате на практика, ако не сте правили достатъчно упражнения.
Много добра е граматиката на Дейв Уилис и Джон Райт – “ Основна английска граматика”.
Всеки урок обяснява някаква част от граматиката, след което се правят упражнения именно в тази част. Дори когато ни се струва, че сме разбрали граматиката, упражненията трябва да бъдат направени. Единствено така ще постигнем онзи момент, когато ще говорим граматически правилно английският език, така сякаш сме добри шофьори на автомобил и всяко наше действие не е съпроводено с голямо обмисляне или страх.
В интернет пространството също се предлагат много качествени системи за обучение на чужди езици. Измисля ни са какви ли не програми за обучение.
Koral English Dictionary например е речник в който думите освен че могат да бъдат преведени, също така могат да бъдат и чути как точно се произнасят. Което е доста важно, за да се научим да говорим точно и разбираемо.
“ Learn to speak English” е друга програма с уроци на английски език. В нея се говори изцяло на английски език.
Само на английски са уроците и в програмата “Rosseta Stone”. С нея по една и съща схема могат да се изучават 27 езика. Дори и за начинаещи е лесно да се научи езикът, тъй като във формата на игри се появяват картинки, които съответстват на онова което ни се говори.
И накрая искам да кажа, че каквито и помагала да изберете за изучаването на английския език, никога няма да разберете какво сте научили, ако не се опитвате да прилагате наученото в практиката.
Говорете при всяка възможност, която ви се отдаде. Било то с чужденци или пък с приятели които разбират езика. Не оставяйте знанията ви да бъдат пасивни.
Ако не можете да намерите англо-говорещи около вас, с които да обменяте знанията си, търсете сайтове като този, където хората наистина се стремят да ви помогнат при изучаването на чуждите езици.
Трудно се учи чужд език, когато не сме в страна, където хората около нас говорят на майчиния си език.
И все пак не е невъзможно! Стига само да попаднем на добри преподаватели и учебни материали.
Един от най-добрите учебници за нас българите е “Английски език за българи” ( English for Bulgarians ). Хубавото е, че в него се прави аналог с нашия език и така по-лесно възприемаме нещата и най-вече по-гъвкаво ги прилагаме в практиката.
Учебникът може да бъде закупен с аудио касети или пък дискове, на които са записани уроците. Почти задължително е да ги имаме, ако искаме да се занимава ме с обучението си сами. И все пак, добре е преди това да сме придобили необходимата смелост и увереност, че сме способни да възприемем правилно написаното. Така че, препоръчително е да сме взели по-рано някакви уроци при добър преподавател.
Когато учим езикът, би трябвало да наблягаме еднакво добре както на четенe (reading), така и на говорене (speaking), слушане (listening), писане (writing ) и естествено граматиката.
Не се опитвайте първоначално да възприемете 100% от материала. Не знам дали е възможно! Всяко нещо изисква време и когато наученото от нас улегне в главите ни, ще можем да преценим къде са пропуските ни. Слушайте аудио записите колкото си може по-често. Разбира се, всичко е индивидуално и зависи от това каква памет е по-силно развита у нас. Ако слуховата памет е по-добра, а зрителната е слаба – безсмислено е да прилагаме супер усилия в заучаването на думи и текстове от учебника и тетрадката. И все пак каквато и да е системата ни, с която ще се обучаваме, труд трябва да се положи и да се стараем максимално точно и цялостно да възприемаме уроците си.
Макар и добре да е обяснена граматиката в споменатия по-горе учебник, не бихте могли да я прилагате на практика, ако не сте правили достатъчно упражнения.
Много добра е граматиката на Дейв Уилис и Джон Райт – “ Основна английска граматика”.
Всеки урок обяснява някаква част от граматиката, след което се правят упражнения именно в тази част. Дори когато ни се струва, че сме разбрали граматиката, упражненията трябва да бъдат направени. Единствено така ще постигнем онзи момент, когато ще говорим граматически правилно английският език, така сякаш сме добри шофьори на автомобил и всяко наше действие не е съпроводено с голямо обмисляне или страх.
В интернет пространството също се предлагат много качествени системи за обучение на чужди езици. Измисля ни са какви ли не програми за обучение.
Koral English Dictionary например е речник в който думите освен че могат да бъдат преведени, също така могат да бъдат и чути как точно се произнасят. Което е доста важно, за да се научим да говорим точно и разбираемо.
“ Learn to speak English” е друга програма с уроци на английски език. В нея се говори изцяло на английски език.
Само на английски са уроците и в програмата “Rosseta Stone”. С нея по една и съща схема могат да се изучават 27 езика. Дори и за начинаещи е лесно да се научи езикът, тъй като във формата на игри се появяват картинки, които съответстват на онова което ни се говори.
И накрая искам да кажа, че каквито и помагала да изберете за изучаването на английския език, никога няма да разберете какво сте научили, ако не се опитвате да прилагате наученото в практиката.
Говорете при всяка възможност, която ви се отдаде. Било то с чужденци или пък с приятели които разбират езика. Не оставяйте знанията ви да бъдат пасивни.
Ако не можете да намерите англо-говорещи около вас, с които да обменяте знанията си, търсете сайтове като този, където хората наистина се стремят да ви помогнат при изучаването на чуждите езици.
Етикети:
английски език,
говорене,
писане,
преподавател,
слушане,
уроци,
учебници
четвъртък, 19 февруари 2009 г.
Повече за езиковите сертификати по английски език
TOEFL
TOEFL е тестът по английски за хора, за които той е чужд език, и които планират да продължат образованието си в колежи и университети в Северна Америка. Изпитът съществува от 1964г. и от тогава са го държали около 20 милиона души в над сто и осемдесет страни, което го прави най-достъпния изпит в света.
TOEFL оценява възможностите за разбиране и използване на стандартен американо-английски на университетско ниво. Много американски и англоезични колежи и универсиети изискват другоезичните кандидати за прием да държат този изпит.
TOEFL е разработен от образователното изпитващо бюро ETS – Educational Testing Service, което е сключило договор с частната фирма “College Board” да ръководи изпита в институциите в САЩ, същото разработва и SAT.
Ако ви предстои кандидатстване във висше учебно заведение в САЩ, Канада и много Европейски университети, коио предлагат обучение на английски, вие задължително трябва да голожите TOEFL.
Тестът обикновено се прави на компютър, въпреки че хартиеният вариант също е на разположение там, където няма възможност за работа с компютри. TOEFL може да се държи в целия свят. Интернет вариантът на изпита е също и най-признатия изпит в света. Повече от пет хиляди колежа, университета и агенции в осемдесет страни са приели резултатите от TOEFL. Така например учениците могат да използват изпита за да учат във Великобритания и други европейски страни, Австралия, Нова Зеландия, Хонг Конг, Сингапур, Япония и Корея, САЩ и Канада.
Вече съществува TOEFL IBT Tips, това е приложение за интернет базирания TOEFL, той не заменя информационния и регистрационен TOEFL бюлетин. Той съдържа информация за изпита, която кандидатите трябва да попълнят за теста. Ако искате да попълните Бюлетина, може да посетите интернет страницата на TOEFL: www.ets.org/toefl
Новият интернет базиран тест TOEFL проверява четирите езикови умения, тези които са от най-голямо значение за осъществяване на комуникация – говорене, слушане, четене и писане. Набляга се на използването н английски език за комуникиране. Той е разпространен по цял свят, чрез Интернет в сигурни центрове за провеждане на тестовете. Някои от задачите изискват от тези, които се подлагат на теста да комбинират повече от едно от уменията си. За да успеят да се реализират в колежи и университети в англоговорящи страни, учащите се трябва да могат да комбинират техните езикови умения в класната стая, нови интегрирани въпроси или задачи помагат на студентите да изградят увереност в уменията си за комуникация в академичните среди, в които искат да влязат.
Новите интегрирани задачи изискват от държащите теста да могат да: четат и слушат, а след това да отговарят на въпроси; слушат и да отговарят на въпроси; четат, слушат, а след това да напишат отговори на въпроси.
Новият тест TOEFL включва в себе си и раздел „говорене”. Този раздел се състои от шест задачи и държащите теста ще носят слушалки и ще говорят в микрофон, когато отговарят. Отговорите ще бъдат дигитално записвани и изпращани в базата на ETS за онлайн оценяване, където хора – оценители ще проверят отговорите. Проверяващите ще бъдат внимателно наблюдавани за тяхната прецизност. Държащите теста и хората, които ще получат оценките могат да са спокойни за надеждността и верността на оценките за „говорене”.
Раздела „писане” е разширен. Новият тест изисква държащите теста да пишат отговори относно материал който са чули или прочели и да напишат есе в подкрепа на мнението или възгледите си. Проверяващи отново ще оценяват отговорите на писмената част на теста последством онлайн интернет системата на ETS.
Продължителността на теста е четири часа, като всички части се минават за един ден. Воденето на бележки е разрешено. Държащите теста ще могат да си водят бележки по който и да е от компонентите на теста и ще могат да използват тези бележки при отговарянето на въпросите. След приключването на тестаа, бележките им се събират и унищожават преди държащите теста да напуснат изпитния център.
Новите точки помагат на държащите теста да разберат способностите си по английски език. ETS осигурява ясна точкова система, която показва точките по компоненти и крайния резултат. В допълнение, държащите теста ще получат полезни отговори на представянето си заедно с оценките си. Оценките се публикуват в Интернет в рамките на петнадесет работни дни, след като са положили изпита и получават оценките си на хартиен носител по пощата.
От 2006-та година съществува новата версия на теста. Нарича се „Новото поколение TOEFL” и включва диагностични сведения за силните и слабите страни на този, който полага изпита. След измененията на теста от 2006-та година, учебният тест за говорене на TOEFL (TAST - TOEFL Academic Speaking Test) е включен в основата на TOEFL. Всичко за новия вариант, можете да намерите на Тестове.com
TAST оценява способността на държащия изпита да говори английски ясно и гладко.
Изпитът IELTS (International English Language Testing System) е подобен на TOEFL, но е ориентиран към британо-английския.
Защо се променя изпитът TOEFL?
Всички тези промени се правят с цел да се прецени способността да се общува успешно в академични условия. Новият тест оценява по-добре какво точно изискват универнитетите и колежите, като умението да се използва успешно английския език в академични условия. Новата речева част развива умението на човек да използва говоримия английски език, и новите осъвременени писмени и речеви задачи оценяват умението да се съчетава информация от повече от един източници и да се споделя. Друга причина за промяната в изпита е да отрази как се използва езикът в действителност. Новите задачи са замислени така, че да отразят как наистина използваме езика. Чрез подготовката си за новия изпит TOEFL, учениците ще изграждат уменията, от които се нуждаят за да използват езика в академична обстановка и да общуват уверено.
Не на последно място е и нивото на обучение. То трябва да е на нивото на най-добрите практики на учене и преподаване на английски език. В миналото, изучаването на чужд език се фокусираше на езика (по-специално на граматиката) и учениците получаваха високи оценки на теста без обикновено да притежават способността да общуват. Сега и учителите и учениците разбират значението на това, да се използва английския език, за да се общува. Сега много занимания които се фокусират на общуване и интегриране на уменията се популяризират в много езикови програми по английски език.
TELC
Какво е TELC?
Това е една от най-авторитетните европейски системи за оценяване на езиковата компетентност. Изградена е в отговор на последователната политика на европейските институции за единни стандарти в областта на езиковата компетентност и, съответно единни документи за езикови умения, валидни за целия континент.
Европейските езикови сертификати са познати и признати в Европа. Те са подчертана ориентация към езиковите умения за професионални цели. TELC разширяват своето значение и за академичния сектор – все повече университети и висши училища ги приемат за академични цели, особено в Германия, Австрия, Италия, Чехия, Полша и Унгария.
Европейските сертификати са с безсрочна валидност, и за разлика от познатите у нас досега сертификатни изпити, сертификатите TELC са значително по-достъпни като цена.
Системата TELC е ориентирана изцяло към практиката, валидна е за страната и чужбина, и намира приложение както в личния живот, така и на работното място. Изпитът е разработен така, че се изготвят конкретни профили на компетентност според професията, длъжността и свързаните с нея служебни задължения. В цяла Европа изпитните сесии се провеждат. В цяла Европа изпитните сесии се провеждат съгласно еднакви стандартизирани процедури, учебни планове и програми, с централизирано оценяване на изпитните резултати.
Европейските езикови сертификати са от изключителна важност за желаещите да кандидатстват за работа в чужбина, за всички, които завършват професионални гимназии или за тези, които притежават езикови умения в различна степен, но нямат необходимия документ, който да ги доказва точно и да бъде официално признат у нас и в чужбина.
Системата TELC е съобразена с изискванията на Съвета на Европа към езиковата компетентност през двадесет и първи век за ориентация изцяло към практиката, за да бъде валидна за страната и чужбина и да може да се прилага не само в личния живот, но и на работното място, да служи за разбирателството между различните култури.
TELC има за цел преди всичко да задоволи необходимостта от езикови познания на работното място. Германският институт е направил конкретни профили за компетентност според професията и свързаните с нея служебни задължения. В тази връзка много съществена е съвместната работа на института с търговско-промишлените палати в различните страни. Смисълът на това сътрудничество е информацията за сертификатите да достигне до колкото може по-голяма част от работодателите.
Европейските езикови сертификати улесняват и поощряват мобилността на работната сила в Европа, като се вземе впредвид и това, че дори най-ниските нива А1 и А2 представляват официално признат документ за езикова компетентност при кандидатстване за определени професии.
Курсовете се провеждат по методиката на telc според принципите на общата европейска езикова рамка на Съвета на Европа, а именно: практическо прилагане на езиковите умения в професията и личните контакти, висока успеваемост, гарантирана с Европейски езиков сертификат, два пъти по-кратки срокове за обучение в сравнение с традиционните методи, приоритет на комуникативните умения, развиване на слуха чрез „потапяне в езика”, прилагане на граматиката без заучаване на правила, пълноценни знания без домашни и без изпитване и не на последно място трениране на говорни умения в реална ситуация.
Предлаганите изпити за нива в България са: немски език (Grundbaustein A1, A2; Arbeitsplatz A2+), английски език (общ английски от А1-В2, бизнес В1, хотелиерство и ресторантьорство В1, бизнес В2, технически В2), испански език (общ език от А1-В1), френски език (общ език от А1-В2).
Европейските езикови сертификати TELC са в помощ и на всички работодатели, които имат споразумения с различни фирми от европейски страни за обмен на работници.
Cambridge Certificate
Всяка година повече от половин милион души държат изпитите на Кембридж по английски език. Целта е да се получи международно признат сертификат, доказващ нивото на владеене на езика от чужденци, желаещи да работят или да продължат обучението си в англоезична среда.
Изпитите по английски като чужд език (TOEFL) се подготвят и провеждат от една от най-големите организации за оценяване на езиковите умения в света – изпитния синдикат към университета Кембридж UCLES (University of Cambridge Local Examinations Syndicate). Тя е разработила изпитите и координира провеждането им в цял свят. Изпитите оценяват четири умения – четене, писане, говорене и слушане. Изпитите на Кембридж имат за цел да проверят знанията по общ английски, английски за специални цели и английски за академични цели.
Изпитът KET (Key English Test) проверява владеенето на езика на елементарно ниво и наличието на базови знания, необходими за общуване на английски. Той включва и 8-10 минутно събеседване с двама преподаватели на различни теми.
Следващият изпит се нарича PET (Preliminary English Test). Това е прагово ниво, достатъчно, за да може притежателят на този сертификат да се справя сам в англоезична среда, дори може да работи.
Най-популярният от цялата серия е FCE (First Certificate of English). Притежателите на този сертификат удостоверяват, че са достигнали независимо ниво на използване на езика и могат да кандидатстват за работа или продължаване на обучението си в чужбина.
CAE (Certificate in Advanced English) предлага високо ниво езикова квалификация за учебни и професионални нужди. Той е признат за прием в повечето от университетите в света.
Изпитът CPE (Certificate of Proficiency in English) удостоверява най-високо ниво на компетентност. Признат е за прием от британските и много други университети в англоговорящите страни. Тази квалификация позволява да се кандидатства за работа, изискваща най-висока степен на владеене на езика.
TOEFL е тестът по английски за хора, за които той е чужд език, и които планират да продължат образованието си в колежи и университети в Северна Америка. Изпитът съществува от 1964г. и от тогава са го държали около 20 милиона души в над сто и осемдесет страни, което го прави най-достъпния изпит в света.
TOEFL оценява възможностите за разбиране и използване на стандартен американо-английски на университетско ниво. Много американски и англоезични колежи и универсиети изискват другоезичните кандидати за прием да държат този изпит.
TOEFL е разработен от образователното изпитващо бюро ETS – Educational Testing Service, което е сключило договор с частната фирма “College Board” да ръководи изпита в институциите в САЩ, същото разработва и SAT.
Ако ви предстои кандидатстване във висше учебно заведение в САЩ, Канада и много Европейски университети, коио предлагат обучение на английски, вие задължително трябва да голожите TOEFL.
Тестът обикновено се прави на компютър, въпреки че хартиеният вариант също е на разположение там, където няма възможност за работа с компютри. TOEFL може да се държи в целия свят. Интернет вариантът на изпита е също и най-признатия изпит в света. Повече от пет хиляди колежа, университета и агенции в осемдесет страни са приели резултатите от TOEFL. Така например учениците могат да използват изпита за да учат във Великобритания и други европейски страни, Австралия, Нова Зеландия, Хонг Конг, Сингапур, Япония и Корея, САЩ и Канада.
Вече съществува TOEFL IBT Tips, това е приложение за интернет базирания TOEFL, той не заменя информационния и регистрационен TOEFL бюлетин. Той съдържа информация за изпита, която кандидатите трябва да попълнят за теста. Ако искате да попълните Бюлетина, може да посетите интернет страницата на TOEFL: www.ets.org/toefl
Новият интернет базиран тест TOEFL проверява четирите езикови умения, тези които са от най-голямо значение за осъществяване на комуникация – говорене, слушане, четене и писане. Набляга се на използването н английски език за комуникиране. Той е разпространен по цял свят, чрез Интернет в сигурни центрове за провеждане на тестовете. Някои от задачите изискват от тези, които се подлагат на теста да комбинират повече от едно от уменията си. За да успеят да се реализират в колежи и университети в англоговорящи страни, учащите се трябва да могат да комбинират техните езикови умения в класната стая, нови интегрирани въпроси или задачи помагат на студентите да изградят увереност в уменията си за комуникация в академичните среди, в които искат да влязат.
Новите интегрирани задачи изискват от държащите теста да могат да: четат и слушат, а след това да отговарят на въпроси; слушат и да отговарят на въпроси; четат, слушат, а след това да напишат отговори на въпроси.
Новият тест TOEFL включва в себе си и раздел „говорене”. Този раздел се състои от шест задачи и държащите теста ще носят слушалки и ще говорят в микрофон, когато отговарят. Отговорите ще бъдат дигитално записвани и изпращани в базата на ETS за онлайн оценяване, където хора – оценители ще проверят отговорите. Проверяващите ще бъдат внимателно наблюдавани за тяхната прецизност. Държащите теста и хората, които ще получат оценките могат да са спокойни за надеждността и верността на оценките за „говорене”.
Раздела „писане” е разширен. Новият тест изисква държащите теста да пишат отговори относно материал който са чули или прочели и да напишат есе в подкрепа на мнението или възгледите си. Проверяващи отново ще оценяват отговорите на писмената част на теста последством онлайн интернет системата на ETS.
Продължителността на теста е четири часа, като всички части се минават за един ден. Воденето на бележки е разрешено. Държащите теста ще могат да си водят бележки по който и да е от компонентите на теста и ще могат да използват тези бележки при отговарянето на въпросите. След приключването на тестаа, бележките им се събират и унищожават преди държащите теста да напуснат изпитния център.
Новите точки помагат на държащите теста да разберат способностите си по английски език. ETS осигурява ясна точкова система, която показва точките по компоненти и крайния резултат. В допълнение, държащите теста ще получат полезни отговори на представянето си заедно с оценките си. Оценките се публикуват в Интернет в рамките на петнадесет работни дни, след като са положили изпита и получават оценките си на хартиен носител по пощата.
От 2006-та година съществува новата версия на теста. Нарича се „Новото поколение TOEFL” и включва диагностични сведения за силните и слабите страни на този, който полага изпита. След измененията на теста от 2006-та година, учебният тест за говорене на TOEFL (TAST - TOEFL Academic Speaking Test) е включен в основата на TOEFL. Всичко за новия вариант, можете да намерите на Тестове.com
TAST оценява способността на държащия изпита да говори английски ясно и гладко.
Изпитът IELTS (International English Language Testing System) е подобен на TOEFL, но е ориентиран към британо-английския.
Защо се променя изпитът TOEFL?
Всички тези промени се правят с цел да се прецени способността да се общува успешно в академични условия. Новият тест оценява по-добре какво точно изискват универнитетите и колежите, като умението да се използва успешно английския език в академични условия. Новата речева част развива умението на човек да използва говоримия английски език, и новите осъвременени писмени и речеви задачи оценяват умението да се съчетава информация от повече от един източници и да се споделя. Друга причина за промяната в изпита е да отрази как се използва езикът в действителност. Новите задачи са замислени така, че да отразят как наистина използваме езика. Чрез подготовката си за новия изпит TOEFL, учениците ще изграждат уменията, от които се нуждаят за да използват езика в академична обстановка и да общуват уверено.
Не на последно място е и нивото на обучение. То трябва да е на нивото на най-добрите практики на учене и преподаване на английски език. В миналото, изучаването на чужд език се фокусираше на езика (по-специално на граматиката) и учениците получаваха високи оценки на теста без обикновено да притежават способността да общуват. Сега и учителите и учениците разбират значението на това, да се използва английския език, за да се общува. Сега много занимания които се фокусират на общуване и интегриране на уменията се популяризират в много езикови програми по английски език.
TELC
Какво е TELC?
Това е една от най-авторитетните европейски системи за оценяване на езиковата компетентност. Изградена е в отговор на последователната политика на европейските институции за единни стандарти в областта на езиковата компетентност и, съответно единни документи за езикови умения, валидни за целия континент.
Европейските езикови сертификати са познати и признати в Европа. Те са подчертана ориентация към езиковите умения за професионални цели. TELC разширяват своето значение и за академичния сектор – все повече университети и висши училища ги приемат за академични цели, особено в Германия, Австрия, Италия, Чехия, Полша и Унгария.
Европейските сертификати са с безсрочна валидност, и за разлика от познатите у нас досега сертификатни изпити, сертификатите TELC са значително по-достъпни като цена.
Системата TELC е ориентирана изцяло към практиката, валидна е за страната и чужбина, и намира приложение както в личния живот, така и на работното място. Изпитът е разработен така, че се изготвят конкретни профили на компетентност според професията, длъжността и свързаните с нея служебни задължения. В цяла Европа изпитните сесии се провеждат. В цяла Европа изпитните сесии се провеждат съгласно еднакви стандартизирани процедури, учебни планове и програми, с централизирано оценяване на изпитните резултати.
Европейските езикови сертификати са от изключителна важност за желаещите да кандидатстват за работа в чужбина, за всички, които завършват професионални гимназии или за тези, които притежават езикови умения в различна степен, но нямат необходимия документ, който да ги доказва точно и да бъде официално признат у нас и в чужбина.
Системата TELC е съобразена с изискванията на Съвета на Европа към езиковата компетентност през двадесет и първи век за ориентация изцяло към практиката, за да бъде валидна за страната и чужбина и да може да се прилага не само в личния живот, но и на работното място, да служи за разбирателството между различните култури.
TELC има за цел преди всичко да задоволи необходимостта от езикови познания на работното място. Германският институт е направил конкретни профили за компетентност според професията и свързаните с нея служебни задължения. В тази връзка много съществена е съвместната работа на института с търговско-промишлените палати в различните страни. Смисълът на това сътрудничество е информацията за сертификатите да достигне до колкото може по-голяма част от работодателите.
Европейските езикови сертификати улесняват и поощряват мобилността на работната сила в Европа, като се вземе впредвид и това, че дори най-ниските нива А1 и А2 представляват официално признат документ за езикова компетентност при кандидатстване за определени професии.
Курсовете се провеждат по методиката на telc според принципите на общата европейска езикова рамка на Съвета на Европа, а именно: практическо прилагане на езиковите умения в професията и личните контакти, висока успеваемост, гарантирана с Европейски езиков сертификат, два пъти по-кратки срокове за обучение в сравнение с традиционните методи, приоритет на комуникативните умения, развиване на слуха чрез „потапяне в езика”, прилагане на граматиката без заучаване на правила, пълноценни знания без домашни и без изпитване и не на последно място трениране на говорни умения в реална ситуация.
Предлаганите изпити за нива в България са: немски език (Grundbaustein A1, A2; Arbeitsplatz A2+), английски език (общ английски от А1-В2, бизнес В1, хотелиерство и ресторантьорство В1, бизнес В2, технически В2), испански език (общ език от А1-В1), френски език (общ език от А1-В2).
Европейските езикови сертификати TELC са в помощ и на всички работодатели, които имат споразумения с различни фирми от европейски страни за обмен на работници.
Cambridge Certificate
Всяка година повече от половин милион души държат изпитите на Кембридж по английски език. Целта е да се получи международно признат сертификат, доказващ нивото на владеене на езика от чужденци, желаещи да работят или да продължат обучението си в англоезична среда.
Изпитите по английски като чужд език (TOEFL) се подготвят и провеждат от една от най-големите организации за оценяване на езиковите умения в света – изпитния синдикат към университета Кембридж UCLES (University of Cambridge Local Examinations Syndicate). Тя е разработила изпитите и координира провеждането им в цял свят. Изпитите оценяват четири умения – четене, писане, говорене и слушане. Изпитите на Кембридж имат за цел да проверят знанията по общ английски, английски за специални цели и английски за академични цели.
Изпитът KET (Key English Test) проверява владеенето на езика на елементарно ниво и наличието на базови знания, необходими за общуване на английски. Той включва и 8-10 минутно събеседване с двама преподаватели на различни теми.
Следващият изпит се нарича PET (Preliminary English Test). Това е прагово ниво, достатъчно, за да може притежателят на този сертификат да се справя сам в англоезична среда, дори може да работи.
Най-популярният от цялата серия е FCE (First Certificate of English). Притежателите на този сертификат удостоверяват, че са достигнали независимо ниво на използване на езика и могат да кандидатстват за работа или продължаване на обучението си в чужбина.
CAE (Certificate in Advanced English) предлага високо ниво езикова квалификация за учебни и професионални нужди. Той е признат за прием в повечето от университетите в света.
Изпитът CPE (Certificate of Proficiency in English) удостоверява най-високо ниво на компетентност. Признат е за прием от британските и много други университети в англоговорящите страни. Тази квалификация позволява да се кандидатства за работа, изискваща най-висока степен на владеене на езика.
Етикети:
английски език,
тест,
cae,
cambridge certificate,
cpe,
fce,
sat,
telc,
toefl
Абонамент за:
Публикации (Atom)