сряда, 8 юли 2009 г.

Бизнес кореспонденция на английски език

Аз съм сторителен предприемач и развивам своя бизнес вече десет години. Справял съм се успешно с всички препятствия, които ми е предоставяла икономическата ситуация. Но заради засилената кризисна ситуация на пазара, бизнесът ми тръгна надолу. Поръчките от български фирми намаляха до минимум, много от клиентите ми се отказаха от строителния бизнес. Трябваше да измисля бързо нещо, за да запазя фирмата си. Реших да се обърна към чуждестранни корпорации, за да потърся съдействие и да предложа съвместна работа.

Дългогодишният ми опит и многобройните ми успехи вдъхнаха доверие на няколко фирми и бъдещата ми работа с тях беше вече договорена.
Радвах се, че бях рaзрешил сериозния проблем, но не подозирах, че щеше се появи друга пречка, която съвсем не беше за пренебрегване – персоналът ми знаеше английски, колкото да можеше да си купи хляб от американски магазин. Очакваха ме толкова много бизнес срещи, изготвяне и подписване на договори, да не споменавам за редовната кореспонденция между моята фирма и тези на чужденците. Естествено веднага реших да наема преводачи, но след кратко проучване разбрах, че специализираните преводачи щяха да ми излязат доста скъпо, а бизнесът ми все още беше доста крехък, за да си позволя услугите им.

Единствената ми възможност беше персоналът ми да научи английски на достатъчно високо ниво, за да може безпроблемно да комуникира с чужденците. Но как да накарам хора със семейства и много малко свободно време да започнат да учат английски? Обикновените езикови курсове щяха да излязат по-евтино, но не всички имаха физическата възможност да посещават часовете по едно и също време, а частните учители щяха да изискват прекалено много пари. Бях се отчаял, мислех, че бизнесът ми щеше да пропадне. Докато един ден моя позната ми спомена, че учи английски чрез български интернет сайт. Отначало не можах да й повярвам, защото не бях чувал за подобно нещо. Но реших да проверя въпросния сайт – www.kabinata.com.

След първото си посещение останах изумен – системата беше ясна и много гъвкава. Можех да запиша служителите си на курс по чужд език, а те да учат когато и където пожелаят. Курсове се провеждаха по всяко време. Можех да избирам дали да са в работно или извънработно време. Бях възхитен от големия избор на курсове – предлагаха се такива по английски, по бизнес английски, по немски, по френски и т.н. Нивата на обучение също бяха различни – както за начинаещи, така и за напреднали. Провеждаха се и специализирани и допълнителни часове по избор.

Вече бях сигурен, че независимо доколко бяха учили чужд език, всички щяха да придобият едно високо ниво на знания. В уроците се използваха много аудио и видео файлове, което не е често срещано в родната система на обучение. Това, което много ме зарадва беше, че служителите ми щяха да учат с помощта на висококвалифициран преподавател, а не само да четат и слушат записи. Системата поддържаше всякакви учебни материали и тестове, затова не беше необходимо да се купуват каквито и да било учебници. Не трябваше и да плащам за транспорт и зали, което спести на мен пари, а на служителите ми – време.

Сайтът изглеждаше много примамлив, затова реших да проверя и част от корпоративните клиенти на kabinata.com – това бяха компании сред големите в страната. Тази система на обучение очевидно беше прекалено сериозна, за да бъде пренебрегната, затова реших да запиша служителите си на курс по бизнес английски. От там дори ми дадоха отстъпка от цената. Аз бях доволен от това, че намерих подходящ курс по английски. Сега оставаше и на служителите ми да им хареса.

Всички взеха на сериозно курса, редовно посещаваха сайта, правеха различни упражнения, участваха в процеса на обучение. Те учеха упорито английски, а за придобитите им знания съдех по статистиката за техния напредък. Интересно беше, че служителите ми не учеха съвсем самостоятелно, а в обедните почивки се събираха на групички и разискваха някои проблеми свързани с лексиката или граматиката, помагаха си с домашните и споделяха новите знания и умения – истинска работа в екип. Радвах се, че съм избрал онлайн курс по чужд език, който не е досаден за служителите ми, а им е едновременно полезен и приятен.

Скоро започнаха на шега да си говорят на английски помежду си. Някои от тях преди не знаеха и дума на английски, а сега разговаряха на чуждия език. Всички научиха много бизнес термини, свикнаха да общуват в работна среда, затова вече бях спокоен за комуникацията си с чуждестранните фирми.

След 2-3 месеца екипът ми тотално се беше преобразил. Сега те пишат бизнес кореспонденцията на английски, разбират договорите и изготвят оферти на чужд език, разговарят по телефона с чуждестранните ми бизнес партньори, дори ми превеждат по време на бизнес срещи. И всичко това им доставя удоволствие, защото осъзнават, че никога не е късно да научиш нещо ново, дори това да е чужд език.

След завършване на курса служителите ми получиха документи и сертификати, удостоверяващи уменията им свободно да комуникират на английски. Не мога да искам повече – бизнесът ми отново процъфтява, работя с много чуждестранни фирми, без да срещам проблеми, дължащи се на незнаене на чужд език. Аз спасих фирмата си, а служителите ми прибавиха важно умение към автобиографиите си – комуникиране писмено и говоримо на английски език и всичко това благодарение на www.kabinata.com.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

 

Английски Език | Бизнес Английски | Испански Език | Немски Език | Френски Език | Италиански Език | Португалски Език