понеделник, 29 юни 2009 г.

Първи впечатления от онлайн курса по испански език в kabinata.com

Онлайн курсовете предоставят невероятната възможност да научите, какъвто език пожелаете, в подходящото за вас време. Можете да изберете между английски, бизнес английски, испански, немски, италиански, френски и португалски. Също така, можете сами да определите езиковото ниво, което желаете да преминете.

За да запишете такъв курс е необходимо да се регистрирате в сайта с потребителското си име и парола, това ви дава възможността, да посетите различни нива на обучение. Можете да видите и кратко разяснение на темите, които са разработени във всеки урок, както и новите думи и граматика.

За курса по испански език (както и за другите курсове), имате програма, по която можете да се ориентирате кога и на какво ниво има часове. Курсовете се водят от квалифицирани учители, във виртуални “класни стаи”. Всеки урок е свързан с различни аспекти на човешкото ежедневие: работа, дома, пазаруване, и др. Ако искате да получите, или изпратите домашна работа за проверка от преподавател, можете да го направите, като отидете на “Куриер”.

За да се свържете с някой преподавател, влезте в “Класна стая” за нивото, което ви е нужно. Ако искате да зададете въпрос към някой преподавател, можете да се свържете с него чрез Skype. В горния ляв ъгъл на страницата има бутон, който свети зелено, ако има учител на линия.

Чрез уроците, интензивно се развиват уменията ви за четене, писане и слушане, а текстовете ви помагат да разберете повече за културата и обичаите на испанския народ.

В края на всеки урок има обобщение на новите думи и граматика, на които трябва да обърнете внимание. Също така има и речник и упражнения за затвърждаване на новите ви знания. Всички материали за обучението са в електронен вариант, намират се в раздел “Учебни материали” и можете да ги използвате по всяко време.

Уроците са разработени специално за този вид обучение – онлайн. Разработени са уроци за преговор и тестове след всяко ниво, които ви помагат да се ориентирате как да продължите обучението си по-нататък.

След като сте направили теста, можете да видите рецензията на учителите на “Тестове” -> “Резултати”, това ще ви е полезно за откриване на грешките и тяхното коригиране.

Най-хубавото на онлайн обучението е, че ви дава възможност да учите език, където и да сте и когато ви е удобно. Спестявате време от курсове, които не винаги успявате да посетите, което после рефлектира върху знанията ви. Имате двадесет и четири часов достъп до всички учебници, и можете едновременно да посещавате различни нива на курса, което ви дава възможност да научите точно това, което ви е нужно.
Онлайн обучението е предпочитан вариант в забързаното ни ежедневие, което ни дава безгранични възможности за личностно и професионално развитие.

неделя, 21 юни 2009 г.

Native speaker

Native speaker е популярен израз за човек, който учи другите на майчиния си език комуникирайки с тях именно на него.
В превод от английски самата дума „native” означава: роден, местен, туземен, природен, вроден, присъщ, естествен.

Хората, които могат да бъдат „Native speaker” на английски (например), са тези чийто роден език е английският. Това е езикът, който са учили докато са растяли в заобикалящата ги среда. Те мислят на английски, и използват езика съвсем свободно. Тези хора може да не владеят никакъв друг език, не е необходимо. Те комуникират само и единствено на родния си език с обучаващите се. Обикновено такива хора са родом от англоговорящи страни, като САЩ, Великобритания, Австралия, Канада, Ирландия и др. Добре овладяният роден език е в основата на по-нататъшното обучение и развитие на човека.

Освен граматиката, която навсякъде се изучава, вече на много места се прилага и този вариант на затвърждаване, упражняване и възприемане на учебния материал. Много често се случва човек да владее добре граматически езика и да знае всички правила, но да неможе да комуникира на него.

Именно от тук се ражда идеята за такъв вид обучение, обучение чрез разговори с Native speaker. По време на разговора обучавания и обучаващия обсъждат различни теми, касаещи заобикалящия ни свят. По този начин тези, които учат езика, възприемат начина на говорене, ударението в изречението, начина на подреждане на думите и още куп важни неща. Самия разговор стимулира едновременно два от най-важните компонента в изучаването на чужд език, а именно слушане и говорене.

Този метод на усвояване на материала все повече навлиза в курсовете за обучение. Целта му е да помогне на хората да се справят в чуждестранна среда. Да могат да работят или учат, комуникирайки свободно на необходимия език.
С радост трябва да отбележим, че интернет сайта за чуждоезиково обучение онлайн работи с едни от най-добрите native speakers. Те са хора с много добри познания по родния си език, добре обучени специалисти, готови да отговорят на всички ваши въпроси.
Курсистите имат възможност да задълбочат и разширят знанията си в свободен и непринуден разговор с native speaker. Този вид обучение по разговорен английски се провежда както в сферата на общия английски, така и в курсовете по бизнес английски.
Много хора се притесняват да говорят, но това е единствения и най-добър начин да се оттренира евентуален разговор в непринудена среда.

Темите, които се обсъждат в часовете са свързани с проблеми и дебати в професионалната и личната сфера. Много често се зараждат спорове и дискусии, в които обучаващите се изявяват личното си мнение и гледна точка. Защитават позициите си по даден въпрос и се опитват да се аргументират. След един такъв разговор всеки курсист се чувства по-уверен в себе си и знанията си. Той вече може свободно да контактува с чужденци, без да се притеснява за речника и произношението си.
Най-хубавото е, че чрез онлайн обучението също можете да разговаряте с т. нар. native speakers и да затвърдявате чуждоезиковите си знания, без да излизате от дома си. Единственото, което ви е необходимо е регистрация в www.kabinata.com, желание, микрофон и слушалки. 

Защо е по-добре да учим дистанционно?

Защо е по-добре да учим дистанционно?

Дистанционното обучение е един много по-удобен и съвременен вариант на получаване на необходимите знания по каквито и да било дисциплини. В последните години то се практикува все по-често и хората го предпочитат пред добре познатото ни обучение в училища и класни стаи.
Като всяка новост, този вид преподаване има много повече предимства и съвременните, модерни хора ги откриват и се възползват от тях. Очевидните плюсове, които има са че не е нужно да ходите никъде, да губите излишно време и пари, когато може да се включите онлайн в някой курс и да научите всичко, което ви е необходимо.
Някои хора казват, че предпочитат традиционния начин на обучение заради физическия контакт с другите ученици и преподавателите. Честно казано, това не може да се причисли като някакъв плюс на редовното обучение защото контакт с преподавателя и другите ученици съществува и при дистанционното онлайн обучение в реално време, а и понякога е много по-добре да не си в контакт с големи групи хора.

Ето какво имам впредвид:

Напоследък усилено се говори за т. нар. „свински грип”. Това е нов вирус, за който се смята че е мутация на свински, птичи и човешки грип. Болестта тръгва от Мексико, като се предава по въздушно капков път от човек на човек. Болестта причинява смърт на над 100 души в Мексико. Постепенно се откриват нови случаи на вируса в САЩ и дори в Европа. Интересното е че при заболелите пациенти в щатите болестта преминава много по-леко и те постепенно се възстановяват, а в Мексико болеста има летален изход.
В последните дни се появиха и случаи в Европа - Германия, Австрия, Испания и Шотландия, а във Франция има няколко души които се изследват за опасния грип, тъй като проявяват симптомите след завръщането си от Мексико.
Заради епидемията в Мексико са затворени училища, библиотеки и музеи. Непрестанно се апелира към хората да избягват големи масови събирания и контакти с много хора. Населението в цялата страна се движи с предпазни маски.
Симптомите на свинския грип се проявяват като обикновен грип – висока температура, главоболие, зачервяване на очите, треска, хрема и кашлица.
Един от сериознопритеснителните факти е, че грипът засяга хора в разцвета на силите им – между 20 и 50 години. Това може да определи заразата като пандемия, защото сезонния грип, който се появява всяка година засяга и е смъртоносен обикновено възрастните хора и децата са с по-отслабена имунна система, а случая със свинския грип не е така.
Според данни на Световната Здравна Организация лекарства против опасния грип все още няма, но най-големите фармацевтични компании работят усилено за разработването на ваксина срещу щама. Засега хората, които проявяват симпомите на грипа се третират с медикаменти срещу познати вирусни заболявания.
Световната Здравна Организация е предупредила всички страни по света да следят за появата на характерните за свинския грип симптоми и такива на пневмония в населението.
Засега се твърди, че в нашата страна не са се появили случаи на заболяването и не сме пряко засегнати от болестта, но и не бива да се подценява възможността за бързото й разпространение по въздушно капков път между хората. А и в съвременния и динамичен свят в който живеем е много лесно да се пътува и в ситуация като тази това се оказва опасно, още повече че щама засяга хората, които са в най-активните си години, които пътуват много и се срещат с много и различни хора.

Тук се намесва интерактивния начин на живот. Съществувайки опасността от избухване на световна епидемия, много хора ще предпочетат да общуват чрез Интернет. С развитието на технологията това е възможно, като се избягва прекия физически контакт и в същото време можеш да се видиш и да общуваш с други хора. Изучаването на чужди езици също е едно от основните неща, с които се занимават младите и активни хора, ето защо дистанционното онлайн обучение ще ви даде възможността да учите и едновремеменно с това да избягвате близкия контакт с възможни преносители на смъртоносния щам. Това е едно от хилядите предимства на новия, интерактивен метод както на комуникация, така и на личностно усъвършенстване, чрез обучение.

вторник, 16 юни 2009 г.

Задълбочено езиково обучение

Задълбочено езиково обучение


Езиковото задълбочаване е метод на обучение по втори език. За разлика от другите курсове за обучение, където езикът е просто учебен предмет, езиковото задълбочаване използва изучавания език като инструмент който завладява учениците и ги потапя в неговата същност.
Класните занимания, като математика, социални дейности, история, или извънкласните – готвене, и различни всекидневни задачи са включени в програмата за изучаване на втори език.
Днешните програми за езиково задълбочаване се базират на подобни програми стартирани за пръв път в Канада през 1960г. Тогава средния приход на англоговорящите семейства, стимулира експериментален проект за по-задълбочено изучаване на френски език. Програмата дава възможност на децата да се запознаят в подробности с културата и традициите на френскоговорящите канадци.

Обучаващите правят разлика между задълбоченото изучаване на езика и реалното потапяне в него. В първия случай група ученици изучават втория език задълбочено, използвайки програмата за задълбочено изучаване на чужд език. Във втория случай в класа има двама души, които изучават чужд език, който е майчин за останалите от класа, т.е. те са поставени в чуждоезична среда и само така научават езика.

Новата форма на езиково обучение наречена Интернационална езикова програма, разкрива нови възможности, като “потапя” обучаваните от различни страни в средата на езика, който изучават. Изцяло се пренебрегват стандартните аспекти в езиковото обучение то е с напълно практическа насоченост.
Поддръжниците на тази теория вярват, че изучаването на чужд език в страна, където той не се употребява не е ефективно и не дава нужните резултати.

Съдържание

• Видове
. възраст
. обхват
• Качество на метода
• Вижте още
• Литература

Видове

Много такива програми се появяват откакто стартира първата в Канада. Категорийте за задълбочено изучаване на чужд език могат да се категоризират в зависимост от възрастта на учениците и обхвата на програмата.

Възраст

• Ранно задълбочаване: когато при деца, изучаващи езика са на 5 или 6 години.
• Средно ниво: когато учениците са на възраст 9 – 10 години.
• Късно задълбочаване: при него учениците са на възраст между 11 – 14 години.

Обхват
• При пълното “потапяне” в езика, почти 100% от занятията се провеждат на чужд език. Предметите се преподават на него, и самото изучаване на езика е застъпано в цялата програма на обучение. Целта е, ученикът да научи перфектно езика и да овладее предметите преподавани на този език, както и да разбира и уважава културата на другите. Този вид програми, обикновено е последователен, с постепенно натрупване на материала, продължителен, професионално ориентиран и представлява част от цяла образователна система. При този вид езиково обучение дори е възможно изучавания език да стане първи чужд език за ученика (такъв, който той владее в най-голяма степен).
• При частичното “потапяне”, около половината от часовете се преподават и изучават на чуждия език. Целта му е учениците да овладеят езика на високо ниво (дори и малко по-слабо от това на пълното “потапяне”), да изучат предметите преподавани на този език, и да развият у себе си разбиране и уважение към другите култури.
• При двойното “потапяне” се състои в изучаване на два или повече езика. Половината от класа говори перфектно един език, той е техен майчин език, а другата част владее друг език – техен майчин. Часовете се разделят на половина и се преподава и на двата езика. По този начин учениците се насърчават и си помагат един на друг и накрая овладяват и двата езика. Целите са подобни на тези на гореспоменатите програми. Също така съотношението между двете групи ученици може да има значение върху обучението.
• В задоволителното ниво на изучаване на чужд език в началните училища, около 50% от уроците се изучават на чуждия език, като през това време се учи и езика, като учебен предмет. Целите на тази програма са езика да се овладее на високо ниво в слушането, говоренето, четенето и писането. Да се използва като средство за възприемане на чуждоезични умения, и разбиране на чуждите култури.
• Понякога в задоволителното ниво на изучаване на чуждия език в началните училища, езика се учи в 15% от часовете, като едновременно с това се преподава и като предмет. Целите на тази програма са да се достигне добро овладяване на слушането и говоренето, както и да се развие уважение и разбиране на другите култури.
• В програмите за чуждоезиково обучение, чрез практическо приложение се прилагат чести сесии за кратък период от време и/или кратки и чести сесии през дълъг период от време. Часовете почти винаги се провеждат на първия език. Само от един до пет процента от часовете се състоят от примери на един или няколко езика, и/или изучаването на съответния език. Целите на тази програма са да се развие интереса към чуждите езици и събуждане на желание за изучаване на чуждия език в бъдеще. Да се научат основни думи, фрази, на един или няколко чужди езика, да се развие умение за слушане и разбиране, както и ясна представа за културата на другите народи. Обикновено тази програма не е продължителна.

Качество на метода

Бейкър открива, че повече от 1000 обучения са били извършени, използвайки точно този метод за задълбочено изучаване на езика в Канада. Тези обучения ни дават богата информация за ефективността на метода и основа за много проучвания.


• В ранното задълбочено чуждоезиково обучение учениците “изоставят” някои езикови части от своя език (четене, писане, пунктуация) за няколко години. Но след като овладеят тези умения на чуждия език, наваксват с тях на своя майчин.
• Този вид обучение няма никакви негативни последици върху майчиния език на учениците.
• Учениците достигат високо ниво в пасивното владеене на езика (слушане и четене) по втория чужд език до 11 годишна възраст.
• Учениците завършили ранното задълбочено езиково обучение са много по-успешни в упражненията за слушане и четене, отколкото учениците, обучени по метода на частичното или късното “потапяне” в езика.
• Програмите за задълбочено езиково обучение нямат никакви негативни ефекти върху познавателното развитие на учениците.
• В началото (в първите години) едноезичните ученици се справят по-добре в сферата на науката и математиката, но не след дълго учениците, които практикуват задълбочените чуждоезикови методи на обучение много бързо наваксват с тях и много често започват да работят по-добре от връстниците си.
 

Английски Език | Бизнес Английски | Испански Език | Немски Език | Френски Език | Италиански Език | Португалски Език